G'day mate - Reisverslag uit Perth, Australië van lottesophie - WaarBenJij.nu G'day mate - Reisverslag uit Perth, Australië van lottesophie - WaarBenJij.nu

G'day mate

Blijf op de hoogte en volg

29 September 2017 | Australië, Perth

Zaterdag ben ik met het gezin naar de Royal Show geweest. Het was eigenlijk een soort kermis met van alles en nog wat. Een agriculture show, dus met de beste kip, koe, schaap, hondenshows enzovoort. Het was leuk om mee te maken en Finn vond het ook erg leuk. Deze shows vindt je in verschillende steden door het land. Iets kenmerkends voor de show zijn de showbags, deze heb je in eten, maar ook in speelgoed, beautyproducten etc. Je koopt een plastic zak met verschillende producten van een thema of merk en dan krijg je erg voordelig de producten. Zo had ik eentje van oreo gekocht en kreeg 4 oreorollen, een beker en 5 wafels voor 5 dollar! Ik had er op het laatste moment ook eentje gekocht van bubblegum (hubba bubba) en daar kreeg ik een opblaashamer bij. Finn had nog nooit bubblegum gezien en toen we in de auto zaten moest ie bijna huilen van t lachen elke keer als ik bubbels blies (de hamer was ook een succes).

Zaterdagavond ben ik uitgeweest in de stad met Amélie en een Franse vriend van haar. We zijn bij een rooftopbar geweest en een gaybar. Het is heel anders uitgaan, omdat om 9 uur het al volop aan de gang is. Mensen zijn ook vooral met hun eigen groep en spreken niet echt anderen aan en de meisjes kleden zich heel sletterig.

Zondag regende het de hele dag. Ik vond dat wel een goede gelegenheid om te beginnen met hardlopen :p. Kane had een goed idee: rij naar het strand en ga daar hardlopen. Ik reed met de auto naar City Beach (2 keer verkeerd gereden, doordat ik iets verkeerds had getypt in Google Maps). Door het zand rende ik zo’n 5 km! Daarna vond ik dat ik de Mc Donalds wel had verdiend (hier noemen ze dat maccas).

Maandagochtend vertrok Sarah naar Londen, om daar t/m Januari sowieso te blijven. Het was deze dag een Public Holiday (dus iedereen was vrij), want: de koningin van Engeland was jarig. Dus ging ik met een Kane en Finn naar vrienden van hun met twee meisjes van ong. 2,5 voor een playdate. Zij hadden ook een Au Pair via AIFS, Sam uit Engeland. Ze leek even oud als ik, maar kwam er later achter dat ze 28 is. Ze woonden vlakbij Fremantle en het was zo’n 20 min rijden. ’S Middags gingen we naar de supermarkt en ging ik alvast mijn ingredienten voor mijn recept van Dinsdag halen (elke dinsdag kook ik). Het werd Blue Grenadier vis ipv Pangasius, een populaire vis en goedkope in Oceanië.

’s Avonds kwam een vriendin van Kane om te kijken naar de uitreiking van de beste (en eerlijkste) speler van de AFL (footie/football op zn Australisch). We bestelden hamburgers en keken naar, zoals wij ze kennen, voetbalvrouwen in dure jurken met veel make up en daarna naar de uitreiking (is niet zo spannend).

Dinsdag was eigenlijk mijn eerste dag, omdat Sarah er niet meer was. Finn was echter naar daycare en dus hoefde ik hem alleen savonds op te halen en te koken enzo. Ik was naar de kapper geweest ben wezen hardlopen en had wat dingen in huis gedaan. Mijn creatie was naar mijn mening weer goed gelukt en erg lekker! Word een echte chef hier.

Op woensdag komt de moeder van Sarah (mrs. C of Ma) om mij te helpen. De ochtend was ik alleen met Finn en dat ging heel goed. ’s Middags zijn we naar Lake Monger gegaan en heb ik voor de helft rond het meer gelopen. ’S Avonds heeft Kane al het speelgoed van Finn opgeruimd wat best amuserend was om naar te kijken.

Donderdag was Amélie er en omdat het deze week slecht weer was en de voorspelling van de dag ook niet goed was gingen we met Finn weer naar de Toddler Gym. Finn deed erg zijn best en alles ging heel goed. Na afloop gingen we naar een cafe voor een kopje koffie en net toen we weg wilden regende het echt super hard. Ik tilde Finn op en we renden naar de auto in 1 minuut, maar waren kletsnat. ’s Middags hebben we met Sarah gebeld en las ze Finn een verhaaltje voor. Ze had ook filmpjes gemaakt van zichzelf waarbij ze verhaaltjes voorlas en deze liet ik voor het slapen gaan aan hem zien.

Vandaag ben ik in Kings Park met een duitse Au Pair die ik had ontmoet via facebook en even later kwam Sam en met haar ging ik naar de macca's (mc Donalds). Morgen en zondag heb ik ook hele leuke plannen, maar dat komt later ;)!

  • 29 September 2017 - 17:49

    Otto:

    Hi Lotte,

    Leuk verhaal. Het is wel een internationale bedoeling daar. Lijkt Utrecht wel (ha,ha)

    Fijn te horen dat je geniet en het naar je zin hebt. Ik lees wel vaak 'maccies'. Hebben ze geen Australische variant? Keep running

  • 30 September 2017 - 15:12

    Anny De Boer:

    Dag lieve Lotte. Ik heb weer genoten van je verslag. Zeker afwisselende acties. Heel ander cultuur dan in Nederland, maar dat maakt het spannend. Ik zou wel even een kijkje wil nemen. In ieder geval vind ik het fijn dat je het naar de zin hebt. Sinds vorige week zaterdag is onze boot officieel verkocht. Wij willen onze kinderen en kleinkinderen een bedragje geven. Als je je banknummer aan mij door wilt geven, stort ik het tzt. Verder gaat het hier goed. Je vader en moeder komen zo hier, nog ter ere van Opa's 77e verjaardag. En morgen vieren we Bram de Boer zijn 16e verjaardag. We wensen je het allerbeste. Tot horens. liefs, oma Anny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 02 Sept. 2017
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 11102

Voorgaande reizen:

04 September 2017 - 10 Augustus 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: