Life as an Au Pair - Reisverslag uit Perth, Australië van lottesophie - WaarBenJij.nu Life as an Au Pair - Reisverslag uit Perth, Australië van lottesophie - WaarBenJij.nu

Life as an Au Pair

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg

22 September 2017 | Australië, Perth

Mijn tweede week zit er alweer op!

Het is zo leuk hier, voelt gewoon alsof ik hier al veel langer ben. Het gaat ook heel goed met FInn en we kunnen het goed vinden. Het is zo'n leuk jongetje en het is bijzonder om mee te maken hoe anders het is om voor iemand te zorgen met een handicap, maar ik vind het juist erg leuk en het geeft me veel motivatie.

Door middel van therapie heb ik gezien hoe je het beste met hem kan spelen en ervoor kan zorgen dat hij zich niet verveelt, hoe je met bepaald gedrag om moet gaan en hoe je zijn 'talker' zoveel mogelijk betrekt in spelletjes.

Dinsdag voelde ik me slecht, ik heb veel geslapen, aangezien Finn bij daycare was. We hadden afgesproken om elke dinsdag "Dutch Night" te maken, wat eigenlijk inhield dat ik iets zou koken. Dit ging ik alsnog doen en zocht zo een recept op van allerhande. Ik ben alleen naar de supermarkt gereden en heb zelf boodschappen gedaan. De supermarkt hier die erg populair is is Woolworths en is erg mooi, wat ze daar zelfs doen is met desinfect doekjes het winkelkarretje schoonmaken. Bij het afrekenen hebben ze een draaimachine met tasjes waardoor ze je boodschappen makkelijk kunnen inpakken (erg milieuvriedndelijk dus *not*). ik had spaghetti met olijfolie, kappertjes, knoflook, rucola en basillicum gemaakt. Ze vonden het echt super lekker!

Woensdag ben ik tijdens Finns nap koffie gaan drinken met Nederlandse meisjes. Op facebook zijn veel groepen waar je mensen kan ontmoeten en zo had ik via via contact gekregen met een Nederlands meisje. Zij nam een meisje mee die uit Goor kwam! We hebben in de stad koffie gedronken en het was erg gezellig. 'S avonds aten we Fish & Chips, die volgens Sarah & Kane veel beter waren dan de Engelse. We gingen naar een vage viszaak, maar die was volgens hun de beste. Ze waren ook echt super lekker.

Donderdag zijn we 'sochtends naar de Toddler gym geweest, wat erg stonk, maar het was wel een leuk concept. Hierna had Sarah thuis een afspraak met een moeder & kind die ook het Angelman Syndroom had. 'S middags stonden Amelie en ik er alleen voor en hebben we verschillende spelletjes met Finn gemaakt en dat ging al erg goed!

Vanavond (vrijdag) ga ik met Amelie naar IT in de bioscoop, ben erg bang.. Morgen ga ik met haar naar de Royal Show, een soort carnival/kermis met bijv: de beste koe, jam wedstrijden, houthakken, attracties, etc. ; https://www.perthroyalshow.com.au.


  • 22 September 2017 - 13:43

    Anny De Boer:

    Dag lieve Lotte, fijn weer iets te horen van je en dat je het zo naar de zin hebt. Wat maak je veel mee. En Finn vindt je lief, dat zie je zo. Wat een ander leven dan bij ons. Maar dat is juist zo spannend .Wij maken niet zoveel mee, bw5halve dat we morgenvroeg de overdracht van onze boot hebben in Heeg. Wel raar hoor. Je sluit iets af. Maar we kijken straks weesr uit naar toeren in Portugal en Spanje. Ook ga ik met vrienden naar Carre in Amsterdam. 'Carmina Burana'. Bedankt voor je vverslag, daar gwniet ik van. Veel liefs. Oma Anny.

  • 22 September 2017 - 14:30

    Marlies:

    Super leuk weer jouw avonturen te lezen. En wat goed dat jezelf gekookt hebt; ziet er goed uit. Leuk idee om een Dutch-night in te voeren wekelijks.
    Je straalt op de foto's en Finn boft met jou! Lijkt mij ook erg interessant om met hem te werken en te helpen in z'n ontwikkeling.
    Leuk dat je andere meiden hebt ontmoet en het goed kan vinden met Amélie. Ben benieuwd hoe de IT was

  • 22 September 2017 - 15:26

    Mau:

    Hoi hoi....wat leuk om jou belevenissen, mee te maken,en wat een lekker mannetje mag je verzorgen!En wat fijn om dat met nog iemand te doen! Wat fijn dat er nog meer Nederlandse meiden zijn,zijn zei ook aupair in perth?Of zijn er daar ook meiden die daar werken op bv een boerderij of iets dergelijks? Wat een heerlijke hapjes allemaal.....ik Denk dat je een keer hachee moet maken,ik weet nog dat mijn tante uit Australië dat heerlijk vond!Of mijn tante ...mijn vader zijn tante...hahahaha.
    Lieve Lotte ...geniet lekker en de groetjes daar aan de rest !
    P.s...heeft Finn al Nederlandse liedjes geleerd?

  • 23 September 2017 - 15:28

    Lotte Lotte Sproet:

    Hey lottie, wat een ontzettend leuk joch is Finn!!! Erg leuk om te zien dat je het naar je zin hebt, zoals Marlies al heeft gezegd, je straalt echt op de foto's! Hoe was IT???? Maakt hutspot!!!! Volgensmij zit je helemaal op je plek daar, enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 02 Sept. 2017
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 11103

Voorgaande reizen:

04 September 2017 - 10 Augustus 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: