Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van lottesophie - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van lottesophie - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg

08 September 2017 | Australië, Sydney

Dag 1: Woensdag

Dinsdag kwam ik aan in Sydney. We zouden tot en met vrijdag een oriëntatie volgen van de Au-Pair organisatie AIFS. We kwamen laat aan en door een aanpassing in het schema moesten we de dag erna al om 8:15 op hun kantoor zijn. Natuurlijk kwamen we te laat en was iedereen helemaal kapot.

Na de oriëntatie (inleiding van het Au Pair zijn) en na het bijkomen in het hostel zijn we met de trein (treinstation zat tegenover het hostel) naar Circular Quay vertrokken. Hier vindt je de Harbour Bridge en het Opera House. Het was erg duidelijk aangegeven allemaal en minder dan een kwartiertje met de trein.

Daar eenmaal aangekomen was het zo'n 4 uur. We liepen eerst richting de Harbour Bridge en hiernaast vertrok net een groot cruise schip, waar we even naar hebben lopen kijken.
We hebben het Opera House kunnen bekijken bij zonsondergang, wat erg mooi was.

We zijn teruggelopen, omdat op de route naar het hostel de Sydney Tower zat, het hoogste gebouw van Sydney, wat dient als uitkijkpunt over de stad. Je kwam hier via een overdekt winkelcentrum 'Westfield', wat er erg mooi uitzag. Tegen de tijd dat we erop stonden (indoor) was het net donker (6uur). Het uitzicht was erg mooi.

Na een super lekker pizza (17 dollar, eten is super duur) liepen we terug naar het hostel.

Dag 2: Donderdag

Donderdag hoefden we pas om half 2 op het kantoor te zijn, dus konden we uitslapen. Ik was de enige die eigenlijk niet echt een jetlag had en dus om half 12 wakker was in tegenstelling tot de rest. Hierdoor kwamen we weer bijna te laat.

We hadden EHBO voor kinderen, wat interessant was, maar ook erg vermoeiend (duurde nogal lang). Hierdoor konden we niet echt meer iets van Sydney zien en zijn we naar het hostel gegaan na afloop. We besloten om onze koffers in te pakken en rond 7 uur te eten in de Sidebar; de bar van het hostel. Deze dag was het Brazillian Independence Day en was er een feestje in thema in die bar, waardoor ik in mn joggingsbroek enorm vieze pizza stond te eten aan de bar tussen internationale jongeren.

Dag 3: Vrijdag

De laatste dag moesten we weer vroeg op. Niemand had echt goed geslapen, behalve ik, alweer. Van ons vieren was er de dag ervoor al een soort tweedeling ontstaan, omdat de andere twee meiden niet iets overlegden en gewoon wat deden waardoor we deze ochtend dus weer te laat konden komen. Wij hebben daarom eerst uitgecheckt en pas op laatst ontbeten, waardoor wij op tijd kwamen en de anderen niet.

Ondertussen was er al een stuk meer contact met andere mensen in de groep en waren er super veel Duitsers de dag ervoor bijgekomen. We zouden alleen een soort check moeten doen en werden opgedeeld in twee groepen, waardoor we afscheid namen van twee van de nederlandse meiden, want na deze check ging iedereen naar hun gezin. Mijn vliegtuig vertrok echter nogal laat (half 9), waardoor we met een paar mensen in het hostel achterbleven (Fransen, een Brit, Amerikaan en wij als Nederlanders).

Na een skype gesprek met mn pappie en mammie was ik vrij nerveus om mijn gezin te ontmoeten en zag ik op tegen de vliegreis van 5 uur én het tijdverschil van twee uur. Ik zou met de shuttle gaan van half 6, maar deze kwam natuurlijk een halfuur te laat. Stond ik daar op straat in Sydney enorm te stressen. Het kwam gelukkig allemaal goed en ik was RUIM optijd bij de gate. Btw, mc Donalds is het enige echt goedkope hier, en de friet is zo lekker, echt veel beter en maar 2 dollar.

De rest komt snel! #cliffhanger


  • 10 September 2017 - 10:02

    Otto:

    Hi Lotte,

    Leuk verslag. Dat je down-under goed slaapt verbaast me niks. Had je in Nederland ook absoluut geen moeite mee -:). ik Ben benieuwd naar de verhalen uit Perth.

    Btw: Ik zou de pizza laten voor wat het is en overgaan op de ‘burger with the lot’. Is die US Big Mac niks bij.

    Cheers,
    Je Pappie

  • 10 September 2017 - 10:18

    Marlies:

    Erg leuk jouw avonturen te lezen en mee te beleven!
    Succes en enjoy! Xx

  • 10 September 2017 - 10:29

    Manon:

    Wat een leuke blog. Veel succes bij je gezin. Hoop gauw weer iets te lezen.
    Liefs, Manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 02 Sept. 2017
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 11097

Voorgaande reizen:

04 September 2017 - 10 Augustus 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: