EERSTE WEEKEND IN PERTH!! - Reisverslag uit Perth, Australië van lottesophie - WaarBenJij.nu EERSTE WEEKEND IN PERTH!! - Reisverslag uit Perth, Australië van lottesophie - WaarBenJij.nu

EERSTE WEEKEND IN PERTH!!

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg

09 September 2017 | Australië, Perth

Vrijdagavond / Zaterdag

Eindelijk was het zover! Ik zou de familie noemen waar ik het komend halfjaar (of meer) zou wonen. Ik wist niet wat ik moest verwachten en was vrij zenuwachtig. Eenmaal aangekomen op het vliegveld was het echter heel spontaan en normaal. Iemand zwaaide en dat bleek later dus Sarah (mijn hostmom) te zijn, maar door vermoeidheid en van alles dacht ik dat ze naar iemand anders zwaaide, wat nogal stom overkwam. We kletsten wat over van alles en nog wat en reden naar hun huis in Subiaco, wat erg centraal ligt in Perth, maar nog steeds wel een suburb is.

Het was voor ons allebei vrij laat, en na een kop thee gingen we om half 2 slapen. De kamer is fijn, in ieder geval groter dan die in Utrecht, dus kan niet mis gaan. Op me te wachten op het bed lag een kruik, waarvan ik steeds het engelse woord vergeet (@liesanne wordt straks een mooi ritueeltje, met z'n tweeën voor het slapen gaan onze kruikjes vullen) en er lagen tim tams. Dit zijn typisch Australische chocolade wafels, echt super lekker, qua niveau vergelijkbaar met oreo's. Ook lag er een reisdagboek, dus het was erg lief van haar al.

Sarah had me gevraagd of ik de volgende dag mee wou naar zwemles, waarop ik natuurlijk ja zei en ze zou me wakker maken om half 9. Kinderen in Australië hebben al vet jong zwemles, al vanaf 6 maanden ofzo, omdat ze super veel zwemmen en omdat de zee hier belachelijk sterk is. Nummer 1 doodsoorzaak van kinderen is hier dan ook verdrinking en er wordt daarom veel aandacht aangeschonken.

Finn is eigenlijk altijd blij en kan heel goed met volwassenen omgaan, dus hij kwam even mijn kamer binnen, beetje verlegen, maar al snel met een big smile. De zwemles was super schattig, ze zongen allemaal liedjes en Finn deed het echt super goed, aangezien hij ook qua motoriek wat achterloopt, is dat iets anders dan normaal.

Zaterdag was echt extreem intens, omdat ze op 1 dag twee verjaardagen hadden. Normaal gesproken hebben ze nooit verjaardagen, maar doordat Sarah in zo'n moedergroep zat, en iedereen dus rond dezelfde tijd werd geboren, krijgen ze elk jaar alle verjaardagen in 1 keer (zondag hadden ze er nog een). Het was wel grappig want deze verjaardagen worden bijna allemaal gehouden in het park en de meeste mensen zijn ook vrij rijk, dus lag er sushi voor kinderen en echt super veel ander eten. Het eerste feestje was met het thema superman, dus Finn was als batman (echt heel cute). Iets wat ik niet snel zal vergeten was de spiderman. Die was namelijk ingehuurd en het was echt vrij creepy. Het was een amerikaanse mollige gast in een vaag spiderman kostuum die een beetje spelletjes met hun ging doen, terwijl halverwege zijn pak aan de achterkant was opengescheurd.

Het tweede feestje had toevallig ook weer een thema, maar dit keer geen spiderman en was iets rustiger (dezelfde mensen waren er en het was de verjaardag van het zoontje van de director van de Australische film Red Dog).

Het was wel een beetje onwennig allemaal, maar ik werd verder goed opgevangen. Omdat ik nog niks van de stad had gezien, reden ze me naar de ingang van Kings Park, waarbij je uitzicht had over de stad (zie foto op insta).

's avonds hadden Kane en Sarah een feestje (toevallig weer in thema en heb zelfs geholpen met Kane's kostuum) dus hadden ze een babysitter geregeld, zodat ik gewoon kon gaan slapen. - Als ik eraan terug denk was dit zo'n lange dag, dat het voelt alsof dit al op zondag was-.
Ik ging met Sarah voor het avondeten mexicaans halen, bij een Australische keten, Guzman y Gomez. Mijn eerste Australische burrito, waar tot mijn verbazing rijst in zat, was erg lekker, maar wel veel.
Ik ben om 9 uur gaan slapen en werd de volgende dag om half 8 wakker..

ZONDAG

Op zondag zou ik naar Kings Park gaan voor een activiteit speciaal voor Au Pairs (gevonden via Facebook), maar dit viel nogal in het water. Allereerst is het te doen om te lopen naar Kings Park vanaf hun huis, halfuurtje maar. Erg slim van mij om dit op All Stars te doen, want ik heb nog steeds allemaal blaren. Ook aangezien ik niet de ingang van het park had ingevoerd op google maps (waar we zouden meeten), maar gewoon Kings Park, waardoor ik in het midden vh park terecht kwam, terwijl dit het grootste park is van het zuidelijk halfrond. Oftewel ik kwam veel te laat en liep zo een uur. Het was ook nog eens warm, (zij vinden 42 graden pas warm, maar het was 22 graden ofzo). Degene die het medeorganiseerde was nederlands en ik had al contact met haar, maar ze was vet onduidelijk en uiteindelijk heb ik die hele activiteit en die mensen niet eens gezien. Maar goed, ik heb gewoon genoten van het uitzicht.

Eenmaal terug, lopend als een mank paard, ging Kane naar de verjaardag en heb ik die maar geskipt.

Toen iedereen thuis was vroegen ze aan mij of ik met Kane wou gaan rijden (hij had er vgm wel zin in). En het ging meteen mis want heb de vuilnisbak omver gereden. Het was echt super eng, want ik heb allereerst nog nooit automaat gereden, laat staan aan de linkerkant in een vreemd land met andere wegen, andere stoplichten en andere verkeersborden. Het is een kwestie van wennen, maar het is echt een aparte ervaring.

We aten die avond Burger with the Lot, ook wel een burger met een heleboel shit erop, waaronder ananas (echt super lekker). Oftewel: het eten is 100x beter al dan in Nederland. Iedereen ging eigenlijk weer vroeg naar bed, want ze hadden dat feestje gehad en ik was ook moe dus sliep ik weer erg vroeg.

Mijn eerste week als Au Pair is ondertussen begonnen! Maar om de spanning erin te houden komt dat aankomend weekend een keer :D.

Ik hou het hier wel een jaartje vol hoor!
Groetjess


  • 12 September 2017 - 10:06

    Liesanne:

    aaaaa lotto wat leuk!!! Jaar van je leven enjoy it

  • 12 September 2017 - 13:03

    Anny De Boet:

    Lieve Lotte, wat leuk je weekendverslag te lezen. Ik leefde mij helemaal in. Alles nieuw en je wordt min of meer voor de leeuwen geworpen. Maar.. wel geweldig al die nieuwe indrukken, ook fijn dar je zo hartelijk werd verwelkomd. Al met al fijn je te kunnen volgen vanuit een ander continwnt. Veel liefs, oma Anny.

  • 12 September 2017 - 16:55

    Otto:

    @Liesanne "aaaa lotto" Moet niet gekker worden.

    @Lotte: Leuk verslag. Ben blij dat je kamer groter is dan die in Utrecht, al is daar niet zoveel voor nodig -;) Wel lachen al die themafeesten.
    Gelukkig is het een auto met automaat, want anders had je tegen iets groters aangereden dan een vuilnisbak :). Fijn dat je het naar je zin hebt bij de Blackmans en dat je je prima vermaakt. Is mijn tekst op de vlag (Enjoy!) toch wel goed gekozen.






Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 02 Sept. 2017
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 11092

Voorgaande reizen:

04 September 2017 - 10 Augustus 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: