Lotte: het hardlopende en actieve Ochtendmens - Reisverslag uit Perth, Australië van lottesophie - WaarBenJij.nu Lotte: het hardlopende en actieve Ochtendmens - Reisverslag uit Perth, Australië van lottesophie - WaarBenJij.nu

Lotte: het hardlopende en actieve Ochtendmens

Blijf op de hoogte en volg

31 Oktober 2017 | Australië, Perth

Hoi!!!! Ik heb amper tijd om te bloggen, maar wel tijd voor netflix natuurlijk :). Een lang verslag dit keer, door de volle weekenden. Doordeweeks is het niet super interessant. Met Finn doe je dit: Veel naar het park, spelletjes doen, traptreden oefenen en andere fysieke oefeningen, eten, eten, herapie, eten, eten, slapen, eten.

Het weekend van 20 oktober was ook weer lekker volgepland. Nadat ik 'sochtends ging hardlopen ging ik naar Fremantle om de dag door te brengen met Sam. Het was erg lekker weer en we gingen eerst ontbijten bij een heel mooi en bijzondere zaak. Na heerlijke pannenkoeken met caramel en banaan en bosbessen en ijs!!! Gingen we even shoppen en toen richting het strand. Na genieten van de zon gingen we zoals gebruikelijk naar Little Creatures en dronken we op het terras met 30 graden een biertje.

De dag erna zou ik met iemand naar een Frans festival gaan in Subiaco, maar omdat ze ziek was ging ik met Kane en Finn. Het was erg grappig om te zien, overal Franse kraampjes en enorm veel Fransen. Even later gingen we richting het strand naar een kleine haven genaamd Hillary's (zie foto). Het is zo bijzonder dat je hier zo snel in een totaal andere omgeving kan zijn, leek net of we in Saint Tropez waren.

Zondag had een Au Pair die ook bij AIFS zat een MeetUp georganiseerd waarbij we zouden gaan BBQ'en. kane had me een goede plek aangeraden en dus gingen we daarheen en had ik vlees enzo gekocht. Eenmaal daar aangekomen waren Sam en ik en nog een meisje de enige die iets hadden meegenomen (de organisator had alleen plastic borden gehaald en niet eens zelf gebbq't). Dus stonden we daar met z'n 3'en. Ze waren ook nog eens allemaal Duits dus dat was weer leuk gesprekken voeren.

Na dus nog weer een geweldige ontmoeting met mensen ging ik naar mijn eerste hockeytraining. Dit was gelukkig wel een succes. Het werd social hockey genoemd, maar ze namen het serieuzer dan ons eigen oude team (@lotte&daphne ha). Daarom was het erg leuk, er waren bovendien meer jongens dan meisjes, en meer homo's dan hetero's. Ik ben afgelopen zondag weer geweest en het blijft een succes (wel erge spierpijn).

Die dinsdag erna had ik met iemand afgesproken in de stad, die sam ook kende, het was een apart type en wat ouder dan ik (25), maar het was wel gezellig. Ze vroeg bovendien of ik meeging naar een halloween ding in Claremont (een soort kermis). Afgelopen zaterdag was dit en het was een succes! (of nou ja, de afterparty was).

Woensdag bracht ik de dag door met Grace, Sarah's zus die net terug kwam van een paar maanden wonen in Canada. Ze vond dat ze heel veel geluk met me hadden en zo gaf ze Kane goede feedback:D.

Donderdag gingen we met Amelie en Finn een wandeling maken door Amelie's buurt, East Perth, en we liepen langs de Swan River. Perth is erg anders dan andere grote steden, Kane's moeder noemt het een: "Big old countrytown". Het is namelijk zo verspreid en afgelegen dat je amper mensen tegenkomt als je ergens loopt wat in Europa druk bezocht zou zijn. Puur omdat het zo uitgestrekt is en bovendien heb je overal parken en wandelplekken. Het was wel een heel mooi uitzicht en een mooie buurt.

Afgelopen weekend:

Vrijdag-> De avond ervoor kwam Kane's moeder, Lyndy, omdat Kane de komende week in Nepal zit om te tracken (door de bergen), zij gaat dus voor Finn zorgen (met mij). Vrijdagochtend vertrok Kane naar het vliegveld. Na 'sochtends hard te lopen (jaaj ik loop nu 3x per week hard en 1x hockey!) zou ik weer met Sam gaan ontbijten (werd lunch), dit keer in de stad. Ik wou Elizabeth Quay zien, want daar was ik nog niet geweest. In Sydney heb je Circular Quay, waar je de Opera House hebt , Harbour Bridge en de haven. In Perth is de Quay iets minder spectaculair, maar het is nog steeds mooi om zo'n stuk water middenin de stad te zien.Het is plek waar de Swan River de stad grenst. Het was niet geweldig weer, maar we zaten wel buiten. We hadden super lekkere hamburgers gegeten. Daarna gingen we nog een beetje in de stad lopen.

Zaterdag-> Ik ging weer hardlopen, maar dit keer bij een nieuwe plek. Ik zocht een park via google maps en ben er gewoon maar heengereden. Uiteindelijk was het een enorm succes. Het was een soort natuurreservaat , waar je tigersnakes kon vinden (niet gezien gelukkig, ze zijn giftig) en veel andere dieren. Het was heel erg mooi en een rondje eromheen was zo'n 8kilometer. Je had er ook een heel raar beestje, een mini schildpad met een enorme nek, en ik zag hem tijdens het lopen, echt heel apart. Ik was als de dood voor de vogels, aangezien ik tot nu toe al twee keer ben aangevallen door vogels die hun jongen beschermen. Magpies zijn hier erg berucht voor en vliegen boven je hoofd en vallen je aan, dat is 1 keer gebeurt tijdens het hardlopen (als een debiel weggesprint) en 1 keer een andere vogel die midden op het pad liep rende me achterna wat 10x zo eng was. Zaterdagavond vierde ik halloween met een geweldig 8 dollar outfit (skelet makeup). Ik was bang dat de groep erg saai zou zijn, maar het viel opzich nog mee. De kermis was niet super denderend, maar was te doen. Daarna gingen we uit in de stad (na wat meidengedoe kwamen we daar aan) en het was super druk dus stonden we vervolgens een halfuur in de rij. Eenmaal in de bar was het erg gezellig en ik was half 4 thuis (naar huis gelopen, ik leef nog).

Zondag-> leefde ik iets minder. ik zou oorpsronkelijk naar Fremantle gaan voor een andere meetup met onder andere een nederlandse Au Pair die Kane aan me had voorgesteld, omdat het de Au Pair is van vrienden van hem. Maar ik had geen zin (en was moe enzooo), dus keek netflix. Ben wel naar hockey gegaan dus.

Gister waren we (Lyndy, Finn en ik) in West-Leederville, de wijk naast Subiaco (dichterbij dan Subiaco centrum van ons huis). Een erg leuk en hip stukje waar we hebben geluncht.

Tot nu toe gaat het dus super goed! Nog steeds geen heimwee en heb het gevoel alsof ik hier al super lang zit, maar das juist positief. Ik doe continue leuke dingen en er is hier altijd wel wat leuks te zien/ te doen.

Er zijn meer foto's, maar die krijg ik nog, dus even wachtennnn.

  • 31 Oktober 2017 - 12:32

    Greetje:

    Hi Lotte, fijn dat je het zo naar je zin hebt. Vind het erg leuk om je te volgen d.m.v. je reisverslag. Liefs Xxx

  • 31 Oktober 2017 - 19:59

    Marlies :

    Wat een mooie verhalen weer. Wel eng van die vogels die je zomaar kunnen aanvallen.
    Mooie foto’s ook! Nog anderhalve maand en dan zien we elkaar weer in t echie!
    Xx

  • 01 November 2017 - 08:16

    Manon:

    Wat een mooie verhalen en foto's.
    Zo te lezen verveel je je niet, haha !
    Geniet ervan ! Xx

  • 17 Juni 2018 - 16:56

    TRuus:

    Weer en mooi verhaal.ik geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 02 Sept. 2017
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 11090

Voorgaande reizen:

04 September 2017 - 10 Augustus 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: