keek op de week - Reisverslag uit Perth, Australië van lottesophie - WaarBenJij.nu keek op de week - Reisverslag uit Perth, Australië van lottesophie - WaarBenJij.nu

keek op de week

Blijf op de hoogte en volg

03 December 2017 | Australië, Perth

1 December was de eerste dag van de zomer. Het wordt warmer en warmer! Vandaag (zondag) is het 35 graden.

Maandag aten we Shepherd's Pie. Aussie's zijn gek op Pie's, in alle soorten en maten. Shepherd's pie is gemaakt met gehakt, groente en gestampte aardappel en eet je met ketchup, heel lekker!
Die maandag was het zogenaamde Cyber Monday en heb ik online geshopt en zo 100 dollar bespaard. Deze 100 dollar kon ik snel weer terug betalen, aangezien ik een speeding ticket had ontvangen van dit bedrag -_-.

Dinsdag moest ik Finn's speelgoed van de toy library terug bringen, omdat deze dichtgaat na vele jaren (failliet). Ze proberen een nieuwe eigenaar te vinden. Daarna boodschappen gedaan, waaronder ingedrienten voor pepernoten, en 'savonds heb ik een kakkerlak vermoord door hem dood te sprayen. Kwam er even later achter dat ze blijkbaar ook kunnen vliegen, maar toen was ie gelukkig al dood.

Woensdag ging Finn op de foto met de kerstman. Ze hadden in een soort bijenkorf (maar dan minder luxe) Santaland gemaakt, met een trein, elven en speelgoed om te promoten. Finn vond de kerstman maar niks, maar uiteindelijk hebben we een semi-goede foto kunnen produceren.

Donderdag gingen we naar Point walter met Finn. Een mooi stukje aan het water met een zandduin waar je door het water op kan lopen. Finn houdt van water en vond het dus helemaal geweldig.

Vrijdag ben ik met Sam kerst inkopen gaan doen bij Kmart (veel goedkoop speelgoed). Daarna hadden we hele leuke plannen voor de avond. Kelly, kane's halfzus, komt en is vanuit Broome (noorden vanWA) naar Perth gereden en bleef bij ons slapen tm zaterdagochtend. We zouden vrijdagavond met zijn allen uitgaan; Kane, Kelly, Sam, Grace & Adam, Benjamin (sarah's neef) en wat vrienden. Het was de openingsavond van Barpop, een pop up bar in de buitenlucht met allemaal verschillende danslvloeren, barren, karaoke, silent disco, etc. Het was geweldig en ook nog eens gratis tot 8 uur. Het blijft daar tot oud & nieuw! De avond was een groot succes.

Zaterdag ging ik met Amélie , Trent (amelies vriendje) en Sam naar Serpentine Falls, een van de enige plekken in WA met een waterval. Het was een uurtje rijden. Het was een mooie plek, je kon zwemmen rond de waterval en je had een klein plekje met stenen waar je op kon liggen. Het was alleen niet super relaxed, want het was super toeristisch en vrij druk voor zo'n klein plekje en het grootste nadeel: overal vliegen. Maar dan ook overal. Er zaten wel standaard 20 vliegen op je.

Je hoort hier van iedereen continue nieuws over Bali en het beloofd niet veel goeds voor de komende weken. Ik ken al best wat mensen die hun vlucht moesten cancellen.
Maar goed, voor je het weet heb ik hier bezoek en is het kerst! Dat wordt dus wat geld sparen voor de komende tijd..

  • 03 December 2017 - 10:48

    Otto:

    We hebben er er veel zin in. Gisteren bij het reisbureau geweest. Het vliegveld op Bali is gewoon open. We houden het natuurlijk wel in de gaten.
    Wat luxe dat we een gids hebben in WA, en wat voor een -:) Het is duidelijk dat we ook ons uitgangstenue mee moeten nemen (en ik m'n sporttenue). Een hoed/pet kopen we daar wel. Die van Finn vind ik wel leuk.

    Kerst in korte broek... Ik kan maar niet a/h idee wennen

  • 03 December 2017 - 14:51

    Anny De Boer:

    Lieve Lotte, weer een prachtig verslag. En wat maak je veel mee. Een super land met een prachtige natuur. Alleen de hitte daar is niets voor mij. Maar dat went natuurlijk ook. Hier pet weer. Gisteren wat sneeuw. En inderdaad Kerst met 35 graden. Wat leuk om te zien hoe lief Finn jou vindt. We zijn onlangs nog even bij je ouders geweest. Gezellig samen gegeten. Op Jip heb ik een drukke invloed. Zij was helemaal wild. Je mist haar zeker wel. Opa Dub is in Afrika. Toen ik hem naar Borne bracht, naar de overburn van opa Kees waar hij mee samen reist, zat je opa lKees daar met lekkere bitterballen en sausijzepnbroodjes. Leuk he? Het ga je goed. Veel liefs, oma Anny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 02 Sept. 2017
Verslag gelezen: 992
Totaal aantal bezoekers 11088

Voorgaande reizen:

04 September 2017 - 10 Augustus 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: